Stockholm i mitt hjärta

Stockholm i mitt hjärta, drömmarnas stad det är du.
Jag har sagt det förr, för jag levt mina dagar, i staden jag växt upp, finns minnen som jag saknar.
Stockholm i mitt hjärta, jag ska besjunga dig min vän, samma samma du ska brinna igen.
En storstads idyl, för jag älskar dina uttryck, som en gryning, jag vandrar här med finskytt, alltid med en instikt, med mitt undrar men.
Mina gator ligger kvar, som vinden har vänt. Det är så jag minns mina dagar, som om ingenting har hänt, jag menar allting finns kvar, känslor som jag känt, kan försvinna ett tag, men alltid studsar tillbaks.
Västerbron på min rygg, därifrån ser jag klart.
Saknar gamla byggnaer, fasaden i mitt minne. Stockholm förvandlades, funktionalismen blev inne.
Men det är ett minne från en svartvit film, staden i mitt hjärta. Stockholm jag är din.

Stockholm i mitt hjärta, drömmarnas stad det är du.
Stockholm i mitt hjärta, drömmarnas stad det är du.
Jag älskar Stockholm på morgonen när lungnet träder fram.
Trots jag förändrats, med dig blir jag samma man.
Stockholms far vatten, finns en tydlig dag sida, gäller segla rätt för det är så lätt att få slagsida.
Stockholms terräng, full eller freng.
Man mot man, nu rullar dom i gäng.
Men jag ser inte sånt, för din skönhet består, det är som en stjärna på himlen, något man ser men aldrig når.
Så långt bortom, kära Stockholm, minnena du skänkt mig, mitt liv, dom har jag gott om.
Toppen av malmen, när jag blickar ut mot fjärden, då mitt hjärta i handen.
Centrum i världen.
Inget fokus, jag kommer tillbaks, för om jag gått vilse i dimman så är det här jag ser klart.
Trots livet blivit tuffare, och klimatet blivit svårt. Så har jag Stockholm i mitt hjärta och det är fortfarande underbart.

Stockholm i mitt hjärta, drömmarnas stad det är du.
Stockholm i mitt hjärta, drömmarnas stad det är du.
Stockholm i mitt hjärta, det är du.
Stockholm i mitt hjärta, här och nu.
Stockholm i mitt hjärta, det är underbart.
Stockholm i mitt hjärta, här ser jag klart.
Stockholm i mitt hjärta, det är du.
Stockholm i mitt hjärta, här och nu.
Stockholm i mitt hjärta, det är du.

Stockholm i mitt hjärta, drömmarnas stad det är du.
Stockholm i mitt hjärta, drömmarnas stad det är du.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0